Antistresové potraviny – toto jedzte proti stresu

10. augusta 2016
Antistresové potraviny – toto jedzte proti stresu

Cítite sa byť neustále v strese?

Cvičenie je jednou z najmenej prirodzene využívaných aktivít a možno jeden z najefektívnejších a prirodzených spôsobov pre zníženie stresu. Štúdia neustále potvrdzujú, že cvičenie je užitočným nástrojom pre zníženie stresu a zlepšenie celkovej nálady.

Fitness results.jpg

Ale cvičenie predstavuje len jednu zložku zdravého životného štýlu. Vaše stravovanie hrá dôležitú úlohu v procese, ako vaše telo reaguje na stres.

Stressed brain crop.jpg

Všeobecne zdravá strava, v ktorej absentujú spracované potraviny, je ideálny pre podporu dobrého zdravia, niektoré potraviny sú lepšie ako iné v boji proti stresu .

Tu je TOP 10 potravín podieľajúcich sa na znižovanie stresu, ktoré môžete začleniť do svojho jedálnička :

1. Tmavá čokoláda

Ukazuje sa, že veda v skutočnosti podporuje konzumáciu čokolády pri znižovaní stresu a zlepšenie nálady. Nedávne štúdie preukázali, že čokoláda je prospešná potravina, ktorá môže napomôcť redukcii stresových hormónov, ako sú kortizol a katecholamín.

Chocolate_625x350_81434346507.jpg

Zaujímavosť: Jedna štúdia potvrdila, že u účastníkov, ktorí boli pod vysokým stresom, došlo k významnému poklesu hladiny stresového hormónu, keď v priebehu dvoch týždňov jedli tmavú čokoládu.

2. Vlašské orechy

Jeden z fyziologických prejavov stresu je hypertenzia, alebo vysoký krvný tlak. Vysoký obsah kyseliny alfa-linolénovej a kyseliny linoleovej vo vlašských orechoch preukázal schopnosť podporovať zdravý krvný tlak. Štúdia z roku 2010 zistila, že polynenasýtené mastné kyseliny, ktoré tieto orechy obsahujú, napomáhajú normalizovať krvný obeh a podporujú kardiovaskulárny systém pri akútnom strese.

Why soak nuts and seeds.jpg

3. Losos

Vďaka vysokému obsahu omega 3 mastných kyselín sa losos často považuje za jedlo vyživujúce náš mozog.Výskum naznačuje, že losos má tiež schopnosť znižovať metabolický stres.

Nedávna štúdia zistila, že omega 3 mastné kyseliny, ktoré sú v tejto rybe ľahko využiteľné, znížili hladinu kortizolu u mužov, ktorí zažívali stres a trpeli úzkosťou. Kortizol je stresový hormón, ktorý sa v tele zvyšuje v čase psychickej a fyzickej námahy. Nadbytok tohto hormónu je často spojený s nekontrolovateľným zvýšením telesnej hmotnosti. Losos obsahuje oveľa viac vitamínu D ako iné druhy rýb. V náročnom období zásoby vitamínu D zvyčajne klesajú, preto sa odporúča si tento cenný vitamín dopĺňať.

Gmo salmon.png

4. Cesnak

Aj cesnak potláča hladiny kortizolu, čím zabraňuje vplyvu stresových účinkov na náš organizmus skôr, ako prepuknú. Sírne metabolity v cesnaku, ako je alicín, sú tiež spájané so zdravým krvným tlakom aj cholesterolom a podporujú kardiovaskulárny systém.

5. Figy

Čerstvé aj sušené figy sú silným zdrojom dôležitých vitamínov, minerálov a antioxidantov. Ako biologicky dostupný zdroj draslíka, vápnika a horčíka, figy poskytujú živiny potrebné pre udržanie zdravého krvného tlaku a správnu funkciu svalov.

Fitshaker blog figy3.jpg

6. Ovsená múka

Komplexné sacharidy, nachádzajúce sa v ovsených vločkách, podporujú zdravú hladinu serotonínu, ktorý prispieva k zlepšovaniu nálady.

 

7. Tekvicové semená

Sú obľúbené predovšetkým na jeseň a podieľajú na znižovaní stresu svojím vysokým obsahom jednotlivých živín, ako sú omega 3 mastné kyseliny, horčík, zinok a draslík. Tekvicové semená majú tiež vysoký obsah fenolov, ktoré podporujú antioxidačnú aktivitu. Tieto antioxidanty majú potenciál pre riadenie absorpcie glukózy a ochranu pred oxidačným stresom a hypertenziou.

11aafd_883d2d52a88745e299884b124c34a8e8.jpg

8. Mangold

Táto tmavo zelená listová zelenina je plná základných vitamínov rozpustných v tukoch (A, C, E a K), rovnako tak aj minerálnych látok, ako sú vápnik, železo, horčík a draslík. Obsahuje aj špecifickú triedu antioxidantov známych ako “betalains”. bolo zistené, že tieto zlúčeniny chránia telo pred vysokou hladinou cukru v krvi a vysokým krvným tlakom.

9. Morské riasy Dulse

Sú tak isto zdrojom vysoko kvalitných živín a antioxidantov. Okrem dôležitých vitamínov a minerálov obsahujú aj jód, ktorý je nevyhnutný pre správne fungovanie štítnej žľazy. Podieľa sa na tvorbe a reguláciu hormónov. Táto fialová morská zelenina pomáha v boji proti účinkom stresu tým, že udržiava správnu hladinu hormónov v tele.

Maxresdefault.jpg

10. Citrusové plody

Aromaterapia využíva citrusové vône ako prírodný prostriedok pre relaxáciu už dlhé roky. Nielen vône, ale aj konzumácia samotných plodov, ako sú pomaranče a grapefruity, hrá dôležitú úlohu pri eliminácii stresu. Vďaka vysokému obsahu vitamínu C sú pre nás tieto plody veľkým prínosom. 

Páčil sa Vám článok?
reklama: