BROKOLICA – ZELENÝ ZÁZRAK

29. júla 2016
reklama:
BROKOLICA – ZELENÝ ZÁZRAK
reklama:

Výrazne ochraňuje ľudský organizmus proti voľným radikálom, toxickým a rakovinotvorným látkam. Brokolica obsahuje viac vitamínu C ako citrusové plody. Ďalej tu nájdete vitamíny E, B1 a B2. Brokolica je tiež bohatá na beta-karotén a kyselinu listovú a z minerálnych látok na draslík, vápnik, fosfor a síru.

Two heads of broccoli.jpg

K dôležitým kladom brokolice patrí aj skutočnosť, že táto zelenina je veľmi jemná a ľahko stráviteľná, preto môže byť aj súčasťou najrôznejších diét a je veľmi vhodnou potravinou aj pre malé deti.

Pôvod a využitie

Pochádza pravdepodobne z Apeninského polostrova, odkiaľ sa jej pestovanie rozšírilo do celej Európy. Preto najviac receptov nájdete v talianskej kuchyni.

Brokolica je podobná karfiolu.  Chuťovo je brokolica, sfarbená od olivovo zelenej cez hráškovo až k svetložltej, podobná karfiolu, ale jej chuť je výraznejšia, a pritom jemnejšia.

Broccoli may reverse damage prevent cancer in liver.jpg

Hodí sa do polievok, na dusenie i ako príloha k mäsu. Ak chceme zachovať jej nezameniteľnú farbu a chuť, je vhodné ju variť v pare. Kto vyskúšal parný hrniec, ťažko sa bude vracať ku klasickému vareniu vo vode.

Jedzte raz týždenne 20 g povarenej brokolice s cesnakom. Asi 1-3 dávky brokolice po 170 g týždenne môžu výrazne znížiť riziko rakoviny. Brokolica znižuje vstrebávanie jódu, preto ľudia , ktorí jedia brokolicu viac ako 2-3 týždenne, by mali konzumovať potraviny s vyšším obsahom jódu.

Páčil sa Vám článok?
reklama:
reklama:
Komentáre