Pár skvelých tipov ako na únavu a vyčerpanie

9. októbra 2016
Pár skvelých tipov ako na únavu a vyčerpanie

1. Nezabúdajte na pohyb a dostatok tekutín

Dve hlavné zásady, na ktoré nesmiete zabúdať,sú pohyb a dodržiavanie pitného režimu . Je náročné prinútiť sa k cvičeniu, keď cítite útlm a nemáte na to chuť, ale práve vďaka nemu sa naštartuje celé vaše telo i myseľ. Rovnako aj voda dodá vášmu organizmu všetky potrebné živiny, ktoré potrebujete pre správnu životosprávu. Tieto 2 body sú veľmi dôležité , prekonajte únavu a uvidíte, že vám bude lepšie.

Beneficios ejercicio 1 size 3.jpg

2. Železo ako povinná súčasť vašej stravy

Na dodanie energie počas dňa je potrebné upraviť aj zloženie stravy. Mali by ste si dať pozor na to, aby vaše každodenné jedlo obsahovalo dostatok železa , ktoré je dôležité pre správne fungovanie mozgu a na zabezpečenie dostatočného množstva Oxygen putujúcich do našich svalov a buniek. Na to sú vhodné tieto potraviny chudé hovädzie mäso, fazuľa, tofu, vajcia (aj so žĺtkom), tmavo zelená listová zelenina, orechy, arašidové maslo a ďalšie. Ich konzumácii by ste mali naviac doplniť C vitamínom, ktorý zlepšuje vstrebávanie železa do krvi. 

3. Dajte zbohom nezdravým jedlám a začnite sa správne stravovať

Ak váš jedálniček obsahuje fastfoodové či vyprážané jedlá alebo polotovary, hneď ich odtiaľ vyškrtnite. Tým, že narúšajú stabilnú hladinu cukru v krvi, spôsobujú úbytok vašej energie. A to je presne to, čo nechcete. Najdôležitejším krokom však je nevynechávanie raňajok, ktoré sú prvým jedlom, a preto by mali obsahovať všetky výživné látky, ktoré vaše telo v priebehu dňa bude potrebovať.

Plenty of fluids.jpg

4. Vyvarujte sa alkoholu pred spaním

Zvykli ste si pred spaním na jednu alebo dva poháre vína? Túto tradíciu by ste si mali odložiť na skoršiu hodinu (maximálne 3-4 hodiny pred spaním) alebo ju úplne vypustiť zo svojho harmonogramu. Pýtate sa prečo? Po vyprchaní alkoholu z tela, sa nervový systém aktivuje viac ako je normálne a tým môže spôsobiť prerušovanie spánku, ktorý je v období únavy veľmi dôležitý.

5. Pozor na kávu

Niekedy na prekonanie únavy nepomôže nič iné len správna dávka kofeínu, ktorý človeka postaví na nohy a rozbehne jeho telo do pohybu. Ľahko sa však môže stať, že si prestanete sledovať denný počet šálok kávy a nesprávne dávkovanie kofeínu vám naruší spánkový cyklus. Preto by ste mali piť tento nápoj najneskôr 6 hodín pred spánkom.

T1larg.coffee.ts_.jpg

6. Počas voľna máte dovolené len odpočívať

Nezabúdajte na dovolenku, alebo lepšie povedané, na vychutnanie si dovolenke . Mnoho ľudí si prácu berie so sebou a keď sa po týždni vracia späť do svojej kancelárie, necítia sa oddýchnutí . Poučte sa z ich situácie a počas svojej dovolenky len odpočívajte. Nemyslite na obchodné stretnutia, ktoré vás čaká o pár dní alebo na neuhradenú poštu, ktorá zostala ležať na vašom pracovnom stole. Nič vám neutečie a keď sa zrelaxovaní vrátite do práce, vaša práca bude efektívnejšia.

7. Neporiadok vo veciach

Neporiadok na stole, v osobných veciach, obmedzuje našu schopnosť sústrediť sa a ponúka mozgu chabé podmienky pre zhromažďovanie a uchovávanie nových informácií. Na konci dňa sa uistite, že ste si urobili poriadok v účtovných knihách, uzávierke, vyhodili zo skartovačky nepotrebné dokumenty . Čisté pracovné prostredie okolo vás nahráva úspešnému dňu. Vyplynulo to zo záverov jednej štúdie z univerzity v Princetone. 

Gty_cluttered_desk_ll_130808_16x9_992.jpg

8. Pozor na technické vymoženosti

Mobily, smartphony, tablety, notebooky a počítače nám uľahčujú život. Nie je najlepší nápad používať ich pred spaním. Jasné svetlá, ktoré vyžarujú všetky mobily, počítače a tablety škodia spánkovému cyklu. Oči sú vystavené žiarivému svetlu, pre ktoré sa nám ťažko zaspáva a v noci sa budíme. Spánok je menej kvalitný, cítime sa nevyspatí, tým pádom, nemôžeme podať kvalitný výkon v práci. Pokiaľ vám podmienky neumožňujú prestať používať telefón alebo tablet predtým než idete spať , dajte si ho čo najďalej od seba, aby ste ho v primeranej vzdialenosti mohli počuť zvoniť, prebudiť sa a jeho magnetické vlny nepôsobili v bezprostrednej blízkosti pri hlave.

9. Skúste aromaterapiu

Na odstránenie únavy a zvýšenie koncentrácie sú vhodné éterické oleje z citróna, rozmarínu, šalvie a jalovca. Samozrejme, musí ísť o stopercentne prírodné oleje, pretože 95 percentuálne olej neznamená, že do jeho plného účinku chýba iba 5 percent. Znamená to, že je syntetický a namiesto nabití energiou môže spôsobiť problémy. Naopak tí, ktorí sa potrebujú upokojiť, aby si oddýchli , by mali siahnuť po oleji z medovky, cédru, čajovníka, feniklu, fialky alebo levandule.

Aromatherapy.jpg

10. Osvojte si umenie povedať NIE

Susedka potrebuje postrážiť dieťa, šéf žiada, aby ste si brali nadčasy, malý drobec chce, aby ste napiekli koláčiky pre futbalový krúžok. Naučte sa povedať NIE. Máte svoj vlastný priestor, víkend pre seba. Šéf musí pochopiť, že nie ste opice na gumičke, ani bábika v jeho rukách, ale plnoprávny človek so svojimi potrebami. Nestačí, že cez pracovný týždeň fungujete na plné obrátky, ste po ruke, vždy keď niečo potrebuje? Vyslovujte nahlas svoj nesúhlas, v aute alebo doma si cvičte, ako vyjadríte nesúhlas. Povedzte nahlas vaše NIE. Čím častejšie sa naučíte hovoriť NIE, tým ľahšie sa vám bude dariť vysloviť svoj nesúhlas nahlas pred svetom.

Páčil sa Vám článok?
reklama: