Ako správne sedieť nielen za počítačom?

5. októbra 2016
Ako správne sedieť nielen za počítačom?
  • panva by mala byť vždy vyššie ako kolená (v uhle 110 st.)
  • opierky na ruky by mali byť vo výške vašich lakťov (a uvoľnených ramien)
  • pracovný stôl by mal byť vo výške, kedy máte lakte cca 90 st ohnuté
  • predstavte si, že vám niekto vyťahuje hlavu hore a s ním aj celý chrbát
  • pre správne nastavenie panvy je výhodnejšie sedieť skôr na kraji stoličky (čím viac sa posadíte dozadu, tým väčšia bude tendencia k zrúteniu chrbta a povolenia)
  • počítač alebo monitor v úrovni očí (pozor na veľké a malé obrazovky)
  • malá obrazovka vás bude nútiť pozerať dopredu a rúcať chrbát do zhrbenia
  • veľká obrazovka zase môže poškodzovať zrak
  • pracovné miesto by malo byť dobre osvetlené , pre prácu v noci je odporúčané osvetliť miesto za monitorom ( LED lampička )

2014 05 22_14 40 48.jpg

Vždy keď budete môcť, robte si prestávky

Počas sedenia v práci si robte často prestávky na chôdzu prípadne pretiahnutie. Zo sedu budete mať skrátené svaly v oblasti bedier a kolien. Takže po práci skúste dôkladné pretiahnutie alebo prvky jogy. Z dlhodobej zkrátenosti svalov nôh a ochabnutie spinálnych svalov okolo chrbtice vznikajú vyskočené platničky . Stavte teda na prevenciu a starajte sa o svoj chrbát nielen masážou, ale aj úpravou pracovných podmienok a pravidelným cvičením (preťahovaním, cvičením na balančných podložkách, chôdzou na nestabilnom teréne).

Páčil sa Vám článok?
reklama:
reklama:
Komentáre