Super rady ako na nespavosť

18. októbra 2016
reklama:
Super rady ako na nespavosť

Niekedy počas dňa nestihnete vyriešiť všetky povinnosti a pracovné či osobné problémy. 

Ako vzniká nespavosť a ako sa jej zbaviť?

Niekedy však nie je príčinou intenzívne premýšľanie nad problémami a povinnosťami.

Close-up of alarm clock on night table

Tu je niekoľko častých príčin nespavosti:

  • svetlo, hluk alebo ruch v miestnosti, kde spíte
  • “ťažká” večera
  • pitie veľkého množstva nápojov, ktoré obsahujú kofeín (napríklad káva)
  • stres (doma, v práci či v škole)
  • niekedy sú na vine niektoré lieky
  • časté prebúdzanie

3 najčastejšie formy nespavosti

  1. Postihnutý sa namiesto spánku na posteli len prevaľuje.
  2. Postihnutý sa prebudí veľmi skoro.
  3. Postihnutý zaspáva, ale v noci sa veľmi často prebúdza.

Vďaka nespavosti sa človek ráno cíti zle a počas dňa je podráždený.

Insomnia 672.jpeg

Ako na nespavosť?

Pred spaním jedzte len niečo ľahké, dajte si banán alebo kuracie mäso. Tieto potraviny obsahujú aminokyselinu tryptofán , ktorú telo používa na výrobu chemikálie, ktorá zjednodušuje zaspávanie. Nejedzte však pred spaním veľa, pretože s plným žalúdkom ľahko nezaspíte. Pred spaním dobre padne aj pohár teplého mlieka, do ktorého si môžete pridať lyžicu medu a štipku škorice.

Vstávajte každé ráno v rovnakom čase

A to bez ohľadu na to, ako dlho ste spali. Dlhšie nespite ani počas víkendov a voľných dňoch. Organizmus si tak zvykne na pravidelný rytmus a bude sa vám nielen ľahšie zaspávať, ale aj vstávať.

Dajte si každé ráno krátku prechádzku

Prírodné svetlo unavenému telu oznámi, že je čas začať nový deň. Do nového dňa vkročíte správnou nohou a večer sa vám bude lepšie zaspávať.

Účinné odvary z byliniek pre dobrý spánok

Ak sa chcete vyspať ako bábätko, pripravte si pred spaním čaj z týchto byliniek. Použiť ich môžete buď samostatne, alebo ich skúste skombinovať:

  • medovka – upokojuje nervy a privodí sladký spánok
  • valeriána lekárska – upokojuje a uvoľňuje nervový systém, pôsobí aj pri podráždenosti a prepracovanosti
  • chmeľ otáčavý – navodzuje pocit potreby spánku. Odporúča sa pripraviť si ho asi 30 minút pred spánkom

Tip na vhodnú večeru:

morčacie mäso – obsahuje aminokyselinu tryptofán , ktorý sa v tele mení na serotonín. Ten má upokojujúce účinky. Preto je napríklad morčací steak ideálný na ľahkú večeru. Tryptofán obsahuje napríklad aj banán.

Pomôže aj aromaterapia

Skúsili ste si niekedy pár hodín pred spaním zapáliť aromatickú sviečku s vôňou levandule , alebo vonnú tyčinku, či nakvapkať na vankúš olejček? Aj príjemná vôňa levandule vás upokojí a pripraví vašu myseľ na príjemný odpočinok v posteli. Upokojujúcu vôňu levandule si môžete pridať aj do kúpeľa , ktorý je tiež odporúčaný pre dobrý spánok.

Aromatherapy a look into the past 1.jpg

Klasika- mlieko s medom

Možno ste ešte nevyskúšali starý dobrý recept našich babičiek. Áno, aj obyčajné teplé mlieko s medom vám môže pomôcť navodiť sladké sny. Je vysoký predpoklad, že tento generáciami osvedčený recept, ktorý funguje už stáročia, bude fungovať aj na vás. Mlieko a med máte doma určite všetci, preto za vyskúšanie nedáte skutočne nič.

Kedy navštíviť lekára?

Ak vám nezaberá žiadna zo svojpomocných možností liečby, zájdite za lekárom. Lekára navštívte aj vtedy, keď máte pocit, že kvôli nespavosti máte problémy s prácou či negatívne vzťahy v rodine. Návštevu u lekára by ste nemali odkladať – v niektorých extrémnych prípadoch nespavosť ohrozuje životy (môžete napríklad zaspať za volantom).

Páčil sa Vám článok?
reklama:
reklama:
Komentáre